.
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer

Aanvraagformulier Audatex / Audatex & DW go! Abonnement

Velden met een * zijn verplicht.

Audatex

Met de wereldwijde Audatex standaard bent u snel op weg voor het betrouwbaar en genormeerd vastleggen en calculeren van voertuigschades. U heeft de beschikking over de meest complete assortimentslijsten van Nederland. Maar Audatex is meer: gebruik uw calculaties ook voor dossiervorming, bestelprocessen, managementrapportages en voor financiële bewijsvoering. Compleet en betrouwbaar, zowel voor u als uw opdrachtgever. U gebruikt Audatex in combinatie met een backoffice pakket (bijv. Delta/W).

DW go!

Heeft u geen behoefte aan uitgebreide back-office functionaliteit maar wilt u wel gebruik maken van de Audatex standaard dan is DW go! uw pakket. Met DW go! heeft u op een makkelijke en intuïtieve manier toegang tot de Audatex norm-calculatie en overige Solera diensten.

Gewenste diensten

Ongeldige invoer
DW go! Basic
DW go! Basic is inclusief het Community Abonnement. Het Community Abonnement zorgt voor de veilige routering van berichten naar partijen in de schadeketen. U krijgt hiervoor een audabox toegewezen waarmee u kunt communiceren. De beveiliging is geregeld met het Digitaal Paspoort.

Audatex dienstenbundel omvat:

Audatex Normcalculaties
De invoergegevens uit AudaID en AudaPadWeb 3D vormen de basis voor de Audatex Normcalculatie. De gegevens in de Audatex Normcalculatie zijn afkomstig van de fabrikant van het voertuig, verrijkt met gegevens van Solera Internationaal en Nederlandse praktijkwaarden.
AudaID
Met AudaID legt u het juiste merk, model, type en uitvoeringspecificaties vast. Voor het calculeren van een voertuigschade is het verkrijgen van de juiste voertuiginformatie namelijk een absolute noodzaak om tot een accurate schadecalculatie te komen. Wanneer u bijvoorbeeld als schadehersteller of opdrachtgever wordt geconfronteerd met een foutief of onvolledig geïdentificeerd voertuig, ondervindt u daarvan de nadelige effecten zowel bij de schadebehandeling als in het administratieve afhandelingsproces.
AudaPadWeb 3D
In AudaPadWeb 3D kunt u de schade aan het voertuig in een grafische omgeving vastleggen. U wordt hierin ondersteund door de 3D-modellen tot op onderdeelniveau en ook door verschillende interactieve functionaliteiten zoals Calculatievoorbeeld, Onderdeelprijzen, verschillende optimalisatiefuncties, Actueel Schadebedrag en Totaal Verlies Indicator. Deze functies helpen u, door extra informatie en analyses te verschaffen, bij het vastleggen van de schade. Denk hierbij aan afwegingen tussen herstellen of vernieuwen van een schadedeel.
Community Abonnement
Het Community Abonnement zorgt voor de veilige routering van berichten naar partijen in de schadeketen. U krijgt hiervoor een Audabox toegewezen waarmee u kunt communiceren. De beveiliging is geregeld met het Solera Digitaal Paspoort.
Keuzemogelijkheden
Naam
Prijs/maand*
Aantal inbegrepen
Audatex normcalculaties in
bundel
Prijs per extra Audatex
Normcalculatie*
Prijs per Xpress
calculatie*
Audatex Go!
€ 0,-
0€ 20,05
€ 6,08
Audatex Abonnement: Basic
€ 101,15
5€ 18,20
€ 6,08
Audatex Abonnement: Basic+
€ 137,55
7€ 16,15
€ 6,08
Audatex Abonnement: Advanced€ 266,95
15€ 14,15
€ 6,08
Audatex Abonnement: Pro€ 337,70
20€ 13,15
€ 6,08
Audatex Abonnement: Pro+€ 731,65
50€ 12,15
€ 6,08
* Deze prijs is inclusief community abonnement en AudID bevragingen

Kostenoverzicht

Bedragen zijn in euro's en exclusief BTW (prijspeil 2017).
   
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
   
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
excl. Audatex normcalculaties boven bundel en Xpress calculaties.
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
Audatex Normcalculaties
Met DW go! bent u in staat om via het internet Audatex normcalculaties te maken. Ook deze calculaties worden geleverd en gefactureerd door Solera.

Maandelijks worden de werkelijk uitgevoerde calculaties volgens onderstaande opbouwstaffel gefactureerd:

Aantal calculaties
per maand
Prijs
per calculatie
0 t/m 10  € 17,95  
11 t/m 50  € 11,40
51 t/m 100  € 10,90
Meer dan 100  € 10,50

Training DW go!
   
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
 
Ongeldige invoer
Trainingen DW go! worden bij Solera in Zeist gegeven.
Ongeldige invoer
Gebruik en beveiliging
Ongeldige invoer
U gebruikt Audatex in combinatie met een backoffice pakket (bijv. Delta/W). Heeft u geen behoefte aan uitgebreide back-office functionaliteit maar wilt u wel gebruik maken van de Audatex standaard dan is DW go! uw pakket. Met DW go! heeft u op een makkelijke en intuïtieve manier toegang tot de Audatex norm-calculatie en overige Solera diensten.

Om verder te kunnen gaan kiest u hierboven voor Audatex & DW go! Abonnement.
Om onze administratieve en technische ondersteuning optimaal op u af te stemmen, stellen wij het op prijs als u de volgende gegevens invult.
Invalid Input
Invalid Input

De connectie met Solera diensten is beveiligd. Om gebruik te kunnen maken van dienst is er bij het gebruik via het backoffice pakket een Bedrijfscertificaat nodig. Indien een persoon via internet de dienst wil raadplegen is een Digitaal Paspoort nodig.

Hieronder kunt u het benodigde certificaat / paspoort aanvragen óf autorisatie aanvragen voor een bestaand certificaat / paspoort.
Bedrijfscertificaat
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer

Certificaatbeheerder

Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer

Gewenste autorisaties

Vul hier de door u gewenste autorisaties in.
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Gebruikers
Voor DW go! Basic dient een ABZ Digitaal Paspoort te worden aangevraagd. De kosten van het Digitaal Paspoort zijn opgenomen in het DW go! abonnement. Met een ABZ Digitaal Paspoort wordt de identiteit van de gebruiker betrouwbaar vastgesteld. Om een veilige toegang tot DW go! te waarborgen, worden strikte procedures gevolgd.
Digitaal Paspoort
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Met een ABZ Digitaal Paspoort wordt de identiteit van de gebruiker betrouwbaar vastgesteld. Per gebruiker dient een ABZ Digitaal Paspoort te worden aangevraagd. Om een veilige toegang te waarborgen, worden strikte procedures gevolgd bij de uitgifte van een Digitaal Paspoort.

Solera maakt alleen het eerste paspoort voor een Selfservice Portaalbeheerder aan. De Selfservice Portaalbeheerder kan snel en gemakkelijk paspoorten aanmaken in het Selfservice Portaal.
Soort dienst
Ongeldige invoer
Selfservice Portaalbeheerder
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Bij het verwerken van deze aanvraag ontvangt de portaalbeheerder een SMS ter verificatie.
Ongeldige invoer
LET OP: U dient een uniek, persoonlijk e-mailadres op te geven. Algemene adressen als info@ kunnen niet gebruikt worden!

Aan het aanvragen van een Digitaal Paspoort zijn kosten verbonden! Voor 2016 zijn deze kosten (exclusief BTW) per paspoort:

Digitaal
Paspoort
Digitaal
Paspoort Xtra
Aanvraagkosten€ 25,50n.v.t.
Ophaalkosten per keer€ 34,40n.v.t.
Jaarabonnementn.v.t.€ 59,60
Machtiging
De Selfservice Portaalbeheerder is namens uw organisatie gemachtigd om certificaathandelingen te verrichten, waaronder nieuwe paspoorten aanvragen, paspoorten intrekken en/of beëindigen.

Gewenste autorisaties

Vul hier de door u gewenste autorisaties in.
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Bedrijfsgegevens
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Invalid Input
Invalid Input
Ongeldige invoer
Facturatie gegevens
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Tekenbevoegde
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Voorwaarden
Op alle diensten en leveringen van Solera zijn de volgende voorwaarden integraal van toepassing:
Door ondertekening van dit formulier gaat u akkoord met deze voorwaarden.
Verplichte bijlage
  • Kopie geldig identiteitsbewijs** van de tekenbevoegde
** Voor uw veiligheid adviseren wij u uw BSN / Persoonsnummer en uw pasfoto onleesbaar te maken. Daarnaast is het verstandig op de kopie aan te geven voor wie en wanneer de kopie is gemaakt. U kunt hiervoor ook de app ‘KopieID’ (gemaakt door de overheid) gebruiken.
Verzenden
Nadat u op 'Verzenden' heeft geklikt, wordt er een bevestiging verzonden naar het mailadres van de ondertekenaar. Als bijlage in de mail is het ingevulde formulier toegevoegd.

Wij verzoeken u vriendelijk het formulier voorzien van handtekening in te sturen via cco@solera.nl.
Wij nemen uw formulier zo snel mogelijk in behandeling. Via het Support Portaal kunt u de status van het behandelproces nauwlettend volgen.
Checklist
Om gebruik te kunnen maken van het Audatex abonnement dient u te beschikken over:
1. Audatex certificaat
Om met Audatex te calculeren dient minimaal u of één van uw medewerkers gecertificeerd te zijn. Wij verzoeken u daarom om met dit aanvraagformulier een kopie van een geldig certificaat Audatex M3 of geldig Audatex Herhalingscertificaat mee te sturen. Het certificaat mag niet ouder zijn dan 2 jaar.
2. Minimale systeemeisen
De minimale systeemeisen om met de Audatex abonnement dienstenbundel te werken zijn als volgt:

Hardware:
Processor: Intel Celeron of Pentium (4) 3.0 GHz of vergelijkbare AMD 3.0 GHz processor (aanbevolen: Intel/ AMD dual core processor 2.0GHz of hoger)
• Intern geheugen (RAM): 1 GB (aanbevolen: 2 GB of meer)
• 10 GB beschikbare schijfruimte
• Grafische kaart vanaf 2003 of later (met OpenGL 1.4 ondersteuning)
U kunt uw systeembeheerder raadplegen om dit te controleren

Software:
• Windows 7, 8 of 10.
• 32 bit Internet Explorer, minimaal versie 8.0 (AudaPadWeb werkt niet in andere browsers)
• 32 bit versie Java browser plugin, minimaal versie 1.8 (http://www.java.com)
• Meest recente stuurprogramma’s voor uw grafische kaart

Internetverbinding:
• Permanente internetverbinding met minimale snelheid 512 Kb/s download en 256 Kb/s upload
3. Back Office systeem
Via een Back Office pakket kunt u gebruik maken van Audatex in abonnementsvorm. Onder andere de volgende Back Office systemen ondersteunen dit: iBoss (PI-systems), Delta/W (Commerce Delta), WinCar (Reynolds and Reynolds), i/Motion (CTA), Dispatch, Centrum (Elbé-Development), Portoview (Portomotive). Vraag eventueel uw Back Office leverancier voor meer informatie.
Maakt u geen gebruik van een Back Office pakket dan kunt u via DW go! het Audatex abonnement gebruiken.
4. ABZ Digitaal paspoort / Bedrijfscertificaat
Met ABZ certificaten wordt de identiteit van gebruikers met toegang tot de diensten uit deze abonnementsbundel gegarandeerd en wordt gezorgd dat de gebruiker toegang krijgt. Authenticatie verloopt via een persoonsgebonden ABZ Digitaal Paspoort of een ABZ Bedrijfscertificaat (Back Office koppeling), zodat uw datacommunicatie maximaal is beschermd. De houder van het Digitaal Paspoort of het Bedrijfscertificaat is zelf verantwoordelijk voor iedere met dit paspoort of certificaat gemaakte Audatex Normcalculatie. Het certificaat van keuze dient u apart aan te vragen.